Виховний захід на тему:
«Роду
наш красний, роду наш прекрасний…»
/для
учнів 4 класу/
/Учитель:
Чухрова Віолета Петрівна/
2016-2017 н.р.
Тема
виховного заходу: «Роду наш красний, роду наш
прекрасний…»
Мета: розширити поняття про
родину, навчити цінувати сімейні звичаї та традиції, виховувати любов та повагу
до близьких людей.
Обладнання:
святково прибрана класна кімната; виставка вишитих авторських картин, сімейні
вироби ручної роботи; на святі присутні учителі, учні та їхні батьки, бабусі,
дідусі.
Хід
заходу:
Учениця:
Родина,
рід – які слова святі!
Вони потрібні
кожному в житті.
Тож
народилось веселкове свято.
Прийшли
сьогодні з дітьми мама й тато.
Цей
хліб насущний ви прийміть від нас,
Щоб
був достаток в домі повсякчас.
І
злагода, і щастя, і тепло,
Щоб
всій родині радісно було.
Учениця:
Добрий
день дорогі друзі! Сьогодні у нас незвичайне свято. Воно зіткане з добра й
щирості, з ніжності та зворушливості. Бо воно родинне, сімейне, разом з татами і
мамами. А де тато і мама, де братики і
сестрички – там завжди весело, сонячно та затишно.
Вступне
слово учителя:
Шановні
гості, просимо Вас взяти участь у нашій
щирій розмові на святі нашого роду. Ми з Вами усі – український народ, який
складається з родин – великих та малих, дружних і працьовитих. Як могутня ріка
черпає силу з маленьких джерел, так і наша українська культура збагачується
родинами, сім’ями. Потрібно вивчати, шанувати свій народ, його мову, рідний
край, бо ми його частина. Сім’я, родина, рід, нація, народ, - ці слова несуть у собі великий зміст: це і
рідна сім’я, і домівка, і рідна школа, рідна земля. Сім’я до сім’ї – рід, родина
до родини – це народ. Ми з вами – український народ, що складається з великих і
малих, дружних та працьовитих родин. У нашій класній родині є талановиті
діти.
У
виконанні учениці звучить пісня «Музика рідного дому»
У
виконанні учениці звучить гра на віолончелі.
Учениця:
Родина
– це група людей, що складається з дружини, чоловіка, дітей та інших близьких
родичів, які живуть разом.
Учениця:
Родовід
– це історія поколінь певного роду. Діти – листочки та квіти на дереві, батьки
гілки, а прародичі – то коріння.
Вчитель:
Щоб
не загинув хороший звичай пам’ятати своїх пращурів від п’ятого коліна, я вважаю,
що кожній сім’ї потрібно вести Дерево Роду. Воно допоможе сьогоднішньому і
наступним поколінням пам’ятати всіх членів роду: і живих, і померлих. Діти, давайте пригадаємо, як малюється і
ведеться Дерево Роду.
Учениця:
Спочатку
потрібно намалювати коріння. Це батьки наших дідусів та бабусь. Якщо в них були
сестри й брати, то намалюємо ще й маленькі відростки. А тепер намалюємо стовбур
– це дідусі і бабусі. Наші батьки та їх сестри й брати (тобто наші тітоньки та
дядечки) – це гілочки. А ми, діти, - це
листя. Так малюється Дерево Роду. У кожної гілочки, кожного листочка або кореня
є своє ім’я.
Звучить
запис у виконанні Н.М.Матвієнко «У полі калина, у полі червона» (діти ведуть
хоровод)
Учитель:
Діти,
на превеликий жаль, ми не зможемо оживити сьогодні всі частини нашого Дерева
Роду, - в нас не має такої казкової сили. Але сьогодні у нас присутні
представники трьох поколінь : діти, батьки, бабусі та дідусі. Давайте послухаємо
їх.
Слово
надається дітям та їхнім батькам, які
розповідають, що їм відомо про свою
родину.
Учениця:
Родина,
сім’я – найдорожче для кожної людини. «З родини йде життя людини», - говорить
народна мудрість. Тут людина робить свої найперші кроки, звідси вона виходить у
широкий світ. У сім’ї вона навчається любові і добра, у сім’ї вона вчиться
шанувати свій рід, свою землю, берегти пам’ять свого роду.
У
виконанні учнів звучить пісня «Уся родина» / слова М. Прощерука, музика В.Колотія/
Учитель:
В
давнину говорили, що то хата, оселя, усе, що в ній є, що збагачує, освячує сім’ю
і піснею, і вишивкою, і добрим словом, і спогадом.
Учениця:
Де
б не проживала людина, куди б не закинула її доля, але той солодкий та коханий
дим» рідного краю має завжди бути присутнім, бо все в житті починається з
домівки, з батька-матері.
Учень:
Я
рідну хатину згадаю –
Оту,
що стоїть край села…
І
спів соловейка у гаю,
І
стежку, що в світ повела.
І
промені першого сонця
У
житах, як в річці на дні,
І
сині, як очі, віконця,
Що
світять ще досі мені.
Згадаю
кохану матусю,
Яка
все стоїть край воріт,
І
Вас ,незабутній татусю,
Що
ждете на мій поворіт.
Бо
знов соловейко у гаю
І
стежка, що в світ повела…
Тож
як я тебе не згадаю,
Стежино
моя край села?
Учитель:
Дім,
домівка, рідна хата. Такі давні і завжди сучасні поняття. Близькі, зрозумілі
кожному. Але житло тоді ставало домом,
коли в ньому поселився Дух, спалахувало родинне вогнище.
Звучить
пісня «Смерекова хата» у виконанні Павла Дворського.
Учениця:
Великі
дороги в широкий світ завжди починаються від стежинки біля рідної оселі, від
материнської пісні, співаної над колискою. Мама народжувала дитину, співала їй
колискових, вчила добра та любові.
Учитель:
Мама…
Перше милозвучне слово, з якого дитина починає мудру науку, словотворення.
Мамина ласка – це чарівні ліки від усякого болю. Мамина пісня – це те
найдорожче, що западає в душу дитини ще з колиски.
Учениця:
Заспівай
мені, мамо моя,
Як
бувало колись над колискою.
Буду
слухати, слухати я
І
стояти в задумі берізкою.
Звучить
колискова у виконанні учнів.
Учитель:
Берегиня
– це богиня сімейного затишку. Головною берегинею родини була
мати.
Учень:
ЇЇ
називали святою. Т.Г.Шевченко писав:
«У
нашім раї на землі
Нічого
кращого немає
Як
тая мати молодая
З
своїм дитяточком малим.
Учениця:
Мати
не тільки оберігала дітей, але й навчала їх охайності, працьовитості. Вона
казала: «Тримай хату, як у віночку, і рушничок на кілочку. Тримай відерця
чистесенькі, водиці повнесенькі».
Звучить
пісня «Вечір догора» у виконанні Ніни та Тоні
Матвієнко.
Учениця:
Мати
і батько – найрідніші, найближчі кожному з нас люди. Від них ми одержуємо життя.
Батьки вчать нас людських правил, оживляють наш розум, вкладають у наші уста
добрі слова. Образи батьків оспівані у віршах та піснях. І перше слово, яке
вимовляє дитина, - це слово «Мама».
Учень:
Можна
у світі чимало зробити:
Перетворити
зиму на літо.
Можна
моря й океани здолати.
Гору
найвищу штурмом узяти.
Можна
пройти пустелі та хащі…
Тільки
без мами не можна нізащо.
Бо
найдорожче стоїть за словами:
«В
світі все починається з мами».
Звучить
пісня «Пісня батьківська» у виконанні Козяра О.Л. та
Юзвенко Л.О.
Учень:
Діалог
з мамою
-Розкажіть
мені, мамо, про вишні
Їх
було так багато в саду?
-Були,
синку, морози невтішні,
А
вони кого хочеш зведуть.
-Розкажіть
мені, мамо, про зорі,
Чи
такими були і колись?
-А
той, синку, хто виріс у горі –
Не
часто на зорі дививсь.
-Розкажіть
мені, мамо, про долю,
Чи
людині підвладна вона?
-Наша
доля, мій сину, як море,-
Той
пливе лиш, хто має човна.
-Розкажіть
мені, мамо, про роки,-
Чи
спливають помітно вони?
-Роки,
сину, помітні…допоки
Матерів
пам’ятають сини.
Учениця:
Пройдуть
роки. Мов лелеки у вирій, відлетять від отчого порога діти. Та щасливої, погожої
днини вас, мов чайка своїх пташенят, матуся збере до рідної домівки. І защебече,
заговорить, заплаче мамина пісня у ваших серцях. Озветься вона червоною калиною
у лузі, стрункою тополею у полі, кучерявою вербою, білокорою берізкою, вишневим
садочком, солов’їною мовою, пахучістю трав.
Учениця:
Молитва
за матір
У
мене найкраща
матуся,
За
неї до тебе, Пречиста, молюся.
Молюся
устами, молюся серденьком,
До
тебе, Небесна Ісусова Ненько.
Благаю
у тебе від серця сльозами
Опіки
та ласки для любої мами.
Пошли
їй не скарби, а щастя і долю,
Щоб
дні їй минали без смутку та болю.
Учень:
Рятуй
від недуги матусеньку милу,
Даруй
їй здоров’я, рукам дай силу,
Щоб
діток зростила та вивела в люди,
Щоб ними раділа й пишалась усюди.
Щоб ними раділа й пишалась усюди.
За
це ми складаєм в молитві долоні
До
тебе, Царице на сонячнім троні.
Діти
вітають матерів листівками.
Учениця:
Ми
раді, матусі, вас привітати,
Щастя
й здоров’я в житті побажати,
Мирного
неба і ясного сонця, -
Хай
щедро й ласкаво вам світить в віконце.
Звучить
пісня «Мої батьки» у виконанні О.Винника
Учитель:
Якщо
мати за своєю природою є втіленням ласки, ніжності, надмірної доброти, то з
батьком асоціюються значно вимогливіші практичні означення. Батькове слово було
не тільки законом, воно об’єднувало, повчало і утверджувало моральні устої. Чи
не від того увійшов у повсякдення вислів: «Хоч батько і скупий на слово, але
воно є законом».
Не
випадково у народі кажуть:
Батькова
лайка дужча за мамину бійку.
Батько
– не мати, не поцілує і не
приголубить.
З
батьком суд коротенький.
Батько
помре – то напівсирота, а мати – то вже кругла сирота.
А
які ви знаєте прислів’я про батьків, родину?
Учні:
Нема
цвіту пишнішого, ніж маківочка,
Нема
роду ріднішого, як
матіночка.
Материн
гнів, як весняний сніг:
Рясно
випаде, та скоро розтане.
Мати
однією рукою б’є, а другою голубить.
У
дитини заболить пальчик, а в матері серце.
Нащо
й ліпший клад, як у сім’ї лад.
Нема
того краму, щоб купити маму.
Рідна
мати високо замахує, а помалу
б’є.
Який
дуб, така й бочка, яка мати, така й дочка.
Яке
дерево – такий млин, який батько – такий син.
Нам
у світі – як своя родина, то вам скаже і дитина.
Учень:
Батько
у родині був прикладом для синів. Він виховував їх, слово його завжди було
законом. Кажуть, що дітей потрібно любити так, щоб вони цього не знали. Саме
така – батьківська любов.
Звучить
пісня «Сорочка мамина» у виконанні Козяра О. та Юзвенко Л.
Учитель:
Тату,
татусю, таточку… Скільки ніжності й тепла в цих словах. А чи завжди ми знаходимо
час, щоб сказати татусеві, як ми його любимо, як він нам потрібен, що він для
нас означає? Життя біжить дуже швидко. Не встигнеш оглянутися , - як пробіжить
дитинство, промайнуть роки юності та зрілості… І, оглянувшись, зрозумієш, що так
і не встиг сказати татусеві ті слова, які хотів або повинен був
сказати.
Звучить
у виконанні учнів пісня «Прекрасні звертання»
Учениця:
Татусю,
ти в мене найкращий, найдобріший. Я дуже люблю, коли ти посміхаєшся. Твої очі
сяють. Дуже люблю проводити з тобою час, бо , коли ти поряд зі мною – мені так
затишно. Я дуже люблю тебе, татусю!
Учень:
Татусю,
мені подобається у тобі все. Я дуже хочу бути схожим на тебе. Знаю, що ти мені
завжди допоможеш, підтримаєш. Хоча ти
завжди заклопотаний, але для мене в тебе знаходиться час. Я вдячний тобі
за все, що ти для мене зробив. В моєму серці ти займаєш таке місце, про яке не
розкажеш словами.
Учениця:
Одна
з головних заповідей Біблії говорить: «Шануй своїх батька та матір». Ніжна і
ласкава мама завжди приголубить, а сильні руки батька підтримають нас. Але і ми
повинні берегти своїх батьків, допомагати їм, не засмучувати, бути
слухняними.
Звучить
пісня «Батько і мати» у виконанні Н.Яремчука.
Учитель:
Шановні
батьки! Оскільки ви нечасто навідуєтеся до нас у школу, ми вирішили показати вам
наш шкільний день.
1.Українська
мова.
Вчителька:
-
Михайлику, ти вчив множину й однину?
-
Вчив.
-
Тоді скажи: штани однина чи множина?
-
Вгорі – однина, а внизу – множина.
2.Математика.
Вчитель:
-
Іванку, у твоїй самостійній роботі аж десять грубих помилок! Чи не могло б їх
бути менше?
-
Могло б, якби робота була коротшою.
3.Рідний
край.
Вчителька:
-
Олежку, знову не слухаєш пояснення. Про що задумався?
Учень:
-
Та питання виникло: думаю. Що якби всі гори з’єднати в одну гору, а всі моря
злити в одне море, а потім підняти оту гору і вкинути в те море, яка завбільшки
булька була б ?
4.Мати
запитує Іванка:
-
Чому ти сьогодні приніс трійку?
-
Бо сьогодні вчителька почала опитування з перших парт і, доки дійшла до мене, то
«четвірки» і «п’ятірки» вже всі роздала.
Учениця:
Ти
тільки вслухайся: БАБУСЯ! БАБУСЕНЬКА! БАБУНЯ-СОЛОДУНЯ! Яке ніжне, красиве,
лагідне. Пестливе та тепле слово. А чому?
Учениця:
А
тому, що бабуся – це мамина або татова мама, отже, вона прожила у світі удвоє
більше. І ти, мабуть, для неї дорожчий удвоє, бо ти дитина її
дитини.
Учень:
Бо
ти – її онучатко, дівчатко чи хлоп’ятко. Бо ти її пташенятко, ластів’тко, козенятко, нехай іноді навіть телятко, нехай
іноді навіть поросятко.
Учениця:
Бабуся!
Чи є в світі людина краща? Ні! Скільки вона пережила, але яка ніжна, щира!
Скільки вона не доспала ночей, голублячи своїх дітей,
онучат!
Учениця:
Подивімося
в у бабусині очі. Які вони щирі! У них не побачиш ні лукавості, ні хитрування.
Це погляд щирості, добра і любові. І хоч горе не обходило бабусиної хати, але
особливим блиском світилися очі у бабусі тоді, коли приїжджали до неї онучата. У
кожної бабусі своє життя, своя доля. Бабусина доля. Яка
вона…
Звучить
пісня «Родина» у виконанні учнів. (Слова В.Крищенка, музика
О.Злотника)
Учениця:
Дорогі
батьки, бабусі, дідусі. Вчителі! Дякуємо вам за все хороше, що ви зробили і
робите для нас. Дякуємо за недоспані ночі, дякуємо за любов та ласку, за
щедрість і доброту.
Учитель:
Будьте
ласкавими, добрими, уважними синами та доньками. Проявляйте любов і вдячність до
тих, хто дав вам життя, поставив на ноги, чиї дні та ночі були заповнені
турботою про вас. Пам’ятайте: батькам дорога любов, добре слово дітей.
Додатки
Фото до виховного заходу
«Вечір творчості Ліни Костенко»:



















Комментариев нет:
Отправить комментарий